Eshop: mobile friendly ή mobile first?

Ποιά η διαφορά του mobile friendly και mobile first στα eshop;

Καθώς προχωράμε προς έναν κόσμο που καθοδηγείται όλο και περισσότερο από τα κινητά τηλέφωνα και κινητές συσκευές, ο σχεδιασμός περιεχομένου για κινητές συσκευές δεν αποτελεί πλέον μεταγενέστερη σκέψη, αλλά απαίτηση. Ωστόσο, δεν τηρούνται όλες οι προσεγγίσεις σχεδιασμού για φορητές συσκευές με τον κατάλληλο τρόπο.

Στην πραγματικότητα, υπάρχουν δύο βασικές προσεγγίσεις για τη σχεδίαση για κινητά – το mobile first και το mobile friendly – και είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τη διαφορά.

Ενώ τα responsive eshop προσπαθούν να προσαρμοστούν σε διαφορετικές οθόνες, η φιλική προς κινητά προσέγγιση εστιάζει κυρίως σε κινητές συσκευές. Αυτό σημαίνει ότι κάθε λειτουργικότητα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τους χρήστες κινητών συσκευών πρώτα και στη συνέχεια προσαρμόζεται σε μεγαλύτερες οθόνες.

Το κινητό προχωρά ένα βήμα παραπέρα από την ανταπόκριση, επειδή εστιάζει κυρίως στις ανάγκες μιας συγκεκριμένης ομάδας χρηστών κινητών και όχι απλώς στη γενική συμβατότητα με διάφορες συσκευές. Επομένως, μπορεί να ειπωθεί ότι η ανταπόκριση είναι μόνο ένα μέρος της φιλικής προς τα κινητά προσέγγισης, η οποία λαμβάνει πλήρως υπόψη τις ανάγκες των χρηστών κινητών.

Κατανόηση της συμπεριφοράς χρηστών από κινητές συσκευές

Στο συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου, η κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών στις αγορές μέσω κινητού είναι το κλειδί για τη δημιουργία μιας εμπειρίας χρήστη που όχι μόνο προσελκύει αλλά και διατηρεί τους πελάτες. Οι πρόσφατες τάσεις δείχνουν σημαντική αύξηση στο εμπόριο μέσω κινητού τηλεφώνου, με τους καταναλωτές να περιηγούνται συχνά και να αγοράζουν μέσω των smartphone τους. Αυτή η αλλαγή απαιτεί οξεία εστίαση στη βελτιστοποίηση διεπαφών για φορητές συσκευές ώστε να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των χρηστών για ταχύτητα, ευκολία και απλότητα.

Η σημασία της προσαρμογής της εμπειρίας αγορών για χρήστες κινητών δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Ένας ιστότοπος ή μια εφαρμογή βελτιστοποιημένη για κινητά διασφαλίζει ότι οι χρήστες μπορούν να πλοηγούνται στο κατάστημά σας χωρίς κόπο και να απολαμβάνουν ένα απρόσκοπτο ταξίδι αγορών—από την αρχική περιήγηση έως το τελικό ταμείο. Αυτή η βελτιστοποίηση περιλαμβάνει διαισθητικά σχέδια διάταξης, βελτιωμένα μενού και διεπαφές φιλικές προς την αφή, ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της αφοσίωσης σε υψηλά επίπεδα και των ρυθμών εγκατάλειψης χαμηλά.

Η ενσωμάτωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί επίσης να βελτιώσει δραματικά την αφοσίωση των χρηστών. Η αξιοποίηση αποκλειστικών προσθηκών για το TikTok, το Instagram και άλλες μεγάλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να μεταμορφώσει την εμπειρία αγορών από κινητά. Αυτά τα πρόσθετα επιτρέπουν στα καταστήματα WooCommerce να συνδέονται απευθείας με ιστότοπους μέσων κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέποντας λειτουργίες όπως η προβολή προϊόντων σε βίντεο TikTok και η διευκόλυνση των εύκολων αγορών μέσω απευθείας συνδέσμων.

Με την ενσωμάτωση τέτοιων κοινωνικών στοιχείων στο περιβάλλον αγορών από κινητά, οι έμποροι λιανικής μπορούν να αυξήσουν την απήχησή τους και να κάνουν τις αγορές διαδραστικές και διασκεδαστικές. Αυτό απευθύνεται ιδιαίτερα σε νεότερα δημογραφικά στοιχεία που κυριαρχούν στις πλατφόρμες κινητών και κοινωνικών μέσων.

Mobile First είναι κάτι περισσότερο από μια έκδοση ενός e-shop

Δημιουργώντας μια πλήρως φορητή έκδοση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, ανοίγετε την πόρτα σε μοναδικές εμπειρίες αγορών για τους πελάτες, οι οποίες ξεπερνούν κατά πολύ τις γνωστές από τις παραδοσιακές εκδόσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που έχουν σχεδιαστεί για επιτραπέζιους υπολογιστές. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια κάμερα smartphone για να δημιουργήσετε εικονικά δωμάτια τοποθέτησης ή να οπτικοποιήσετε προϊόντα σε επαυξημένη πραγματικότητα (AR ή VR). Με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες μπορούν να δουν πιο εύκολα πώς θα φαίνεται ένα συγκεκριμένο προϊόν πάνω τους ή στο περιβάλλον τους πριν λάβουν μια απόφαση αγοράς.

Επιπλέον, αξίζει να αξιοποιήσετε τη λειτουργία τοποθεσίας, η οποία επιτρέπει την ακριβέστερη δημιουργία εξατομικευμένων προσφορών και προωθήσεων προσαρμοσμένων στην τρέχουσα τοποθεσία του πελάτη. Επιπλέον, μπορείτε να επικοινωνείτε με τους αγοραστές σε πραγματικό χρόνο μέσω ειδοποιήσεων push. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να εξισορροπήσετε τη συχνότητα των αποσταλμένων μηνυμάτων για να αποφύγετε την υπερένταση του χρήστη, διατηρώντας παράλληλα την εμπιστοσύνη του (π.χ. να τον ενημερώνετε για ειδικές εκπτώσεις ή την τρέχουσα κατάσταση της παραγγελίας του).

Αναρωτιέστε πώς να επιτύχετε τέτοια αποτελέσματα από τεχνική άποψη; Σας προτείνουμε να μιλήσετε με τους ειδικούς στην κατασκευή eshop της εταιρείας Bluemind.gr , οι οποίοι θα σας καθοδηγήσουν για τους τρόπους που μπορείτε να κάνετε το eshop σας mobile first και όχι απλά mobile friendly.