E-commerce logistics – Οργανώστε την αποθήκη σας

Τα logistics είναι απαραίτητα για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων e-Shop. Το να διατηρείτε μόνοι σας το απόθεμα και να συσκευάζετε παραγγελίες είναι μία δουλειά, αλλά για την παράδοση των προϊόντων σας συνήθως εξαρτάστε από μία μεταφορική εταιρεία.

Πώς να βελτιστοποιείσετε τα logistics του e-Shop σας;

Τι είναι τα logistics ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce logistics);

Τα logistics ηλεκτρονικού εμπορίου περιλαμβάνουν την πλήρη αλυσίδα εφοδιασμού: από την αγορά και την αποθήκευση αποθέματος, έως την ηλεκτρονική αγορά που πραγματοποιεί ένας διαδικτυακός αγοραστής και την εκτέλεση της παραγγελίας με την παράδοσή της στον τελικό καταναλωτή. Η διαδικασία logistics ηλεκτρονικού εμπορίου περιλαμβάνει επίσης και την επιστροφή προϊόντων και την επεξεργασία τους.

Ποια είναι η διαδικασία logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce logistics);

Με απλά λόγια, μιλάμε για τη μεταφορά προϊόντος από το σημείο Α στο σημείο Β. Η πλήρης αλυσίδα εφοδιασμού, από την κατασκευή, την αγορά αποθεμάτων έως την παράδοση του τελικού προϊόντος στον καταναλωτή εμπίπτει σε αυτό που λέμε e-commerce logistics.

Για μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου το e-commerce logistics περιλαμβάνει επίσης, την αποθήκευση προϊόντων και την ασφαλή και σωστή συσκευασία των παραγγελθέντων αντικειμένων. Η αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρονικού εμπορίου είναι απαραίτητη για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και πρέπει να γίνεται αποτελεσματικά, έτσι ώστε οι πελάτες να συνεχίσουν να παραγγέλνουν προϊόντα από το e-Shop.

Ανεξάρτητα από το εάν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι μεγάλο ή μικρό, η αποτελεσματική διαχείριση αποθεμάτων και τα logistics ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελούν πάντα ένα σημείο ανησυχίας. Όταν όμως ξεκινάτε μια νέα επιχείρηση e-commerce, ίσως αναρωτιέστε πώς να χρηματοδοτήσετε το απόθεμά σας και φυσικά πόσο απόθεμα χρειάζεται η επιχείρησή σας.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αποθηκεύουν το απόθεμά τους σε μια αποθήκη ή ένα κέντρο διανομής. Μετά από μια εισροή διαδικτυακών παραγγελιών, μπορεί να διαπιστώσετε ότι η αποθήκη σας δεν έχει χώρο. Ή ίσως καταλήξετε να ξοδεύετε ώρες με τις παραγγελίες και τη διαχείρισή τους. Τότε είναι που οι περισσότερες επιχειρήσεις αρχίζουν να βελτιστοποιούν τα logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η τακτική αξιολόγηση της διαχείρισης αποθήκευσης και της αλυσίδας εφοδιασμού μπορεί να εξοικονομήσει πολύ χρόνο και χρήμα.

Διαχείριση του αποθέματος

Εάν διαχειρίζεστε την αποθήκευση σας των προϊόντων σας, η πρώτη δουλειά για τη ρύθμιση της διαδικασίας των logistics σας είναι η εύρεση ενός συστήματος ραφιών. Αυτό το σύστημα πρέπει να ταιριάζει στο μέγεθος και το βάρος των προϊόντων σας.

Θα χρησιμοποιήσετε ράφια παλετών, ράφια αποθήκευσης μεγάλου ανοίγματος ή τι άλλο; Σκεφτείτε πώς μετακινούνται οι άνθρωποι στην αποθήκη κατά την παραλαβή της παραγγελίας.

Ένας μικρότερος διάδρομος σημαίνει περισσότερο χώρο αποθήκευσης, αλλά μπορεί να εμποδίζει την τοποθέτηση των προϊόντων σε καρότσια συλλογής των προϊόντων της κάθε παραγγελίας.Τέλος, η ταξινόμηση των προϊόντων σας θα πρέπει να γίνεται βάσει ονόματος, κωδικού χρώματος ή δημοτικότητας και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αποτρέψει την περιττή αναζήτηση.

Για να βελτιώσετε περαιτέρω τη διαχείριση του αποθέματός σας, εξετάστε το ενδεχόμενο να αυτοματοποιήσετε ορισμένες διαδικασίες. Το λογισμικό διαχείρισης αποθεμάτων μπορεί να είναι ένα σημαντικό εργαλείο – βοηθός για την παρακολούθηση των αποθεμάτων σας σε μια κεντρική βάση δεδομένων.

Ένα τέτοιο σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων μπορεί επίσης να σας ενημερώσει για το ποια προϊόντα εξαντλούνται γρήγορα ή συνήθως παραγγέλνονται μαζί. Με αυτές τις πληροφορίες μπορείτε να τακτοποιήσετε αυτά τα προϊόντα στην αποθήκη σας πιο αποτελεσματικά, αλλά και να προσαρμόσετε την εμφάνιση των προϊόντων (sales funnels) στο e-Shop σας για όσα προϊόντα παραγγέλνονται μαζί από τους πελάτες σας.

Σειρά επιλογής – Ράφια και χώρος παραλαβής παραγγελιών σε μια αποθήκη

Η παραλαβή παραγγελιών αναφέρεται στη διαδικασία συλλογής και προετοιμασίας αντικειμένων για αποστολή. Εάν δεν διαθέτετε συστήματα για την παραλαβή παραγγελιών, μπορεί να καταλήξετε να αναζητάτε τα σωστά προϊόντα για ώρες. Όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά με το e-Shop σας, αυτό το κομμάτι των logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν θα αποτελεί ακόμη πρόβλημα.

Αλλά μόλις το ηλεκτρονικό σας κατάστημα μεγαλώσει και τα προϊόντα σας δεν είναι σωστά τακτοποιημένα, η εκτέλεση παραγγελιών μπορεί να επιβαρύνει τη λειτουργία σας. Για αρχή, βεβαιωθείτε ότι τα μπεστ σέλερ προϊόντα σας βρίσκονται στο ύψος των ματιών σας. Αυτό μπορεί να μειώσει δραματικά τον χρόνο αναζήτησης προϊόντων. Και αν τα προϊόντα παραγγέλλονται συχνά μαζί, φροντίστε να είναι τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο.

Η χρήση λογισμικού διαχείρισης αποθέματος θα σας βοηθήσει να μάθετε πού μπορείτε να αποθηκεύσετε καλύτερα ορισμένα προϊόντα. Το εποχικό απόθεμα, για παράδειγμα, θα πρέπει να αποθηκεύεται σε έναν ξεχωριστό χώρο της αποθήκης.

Όταν οι παραγγελίες σας αυξηθούν η λύση των barcodes, θα βοηθήσει στην εύκολη παρακολούθηση των αντικείμενων που συσκευάζονται. Αυτή η λύση μπορεί να εξαλείψει τυχόν λάθη και να επιταχύνει τη διαδικασία συσκευασίας. Λάβετε υπόψη ότι θα χρειαστείτε λογισμικό διαχείρισης αποθήκης για να εφαρμόσετε τη λύση των barcodes.

Συσκευασία παραγγελιών

Η συσκευασία των παραγγελιών σας είναι το επόμενο βήμα στη διαδικασία e-commerce logistics. Η συσκευασία θα πρέπει να προστατεύει τα προϊόντα σας κατά τη μεταφορά. Επίσης, να είναι ανθεκτική στις καιρικές συνθήκες και να αποτρέπει την ολίσθηση των αντικειμένων. Επομένως, βεβαιωθείτε ότι η συσκευασία που έχετε επιλέξει εφαρμόζει σωστά για τα προϊόντα σας. Επίσης, στις πορδιαγραφές ανθεκτικότητας της συσκευασίας θα πρέπει να ε΄χετε προβλέψει ώστε να είναι κατάλληλη και για τις πιθανές επιστροφές των προϊόντων.

Επιπλέον, η συσκευασία των προϊόντων σας μπορεί να είναι μια μορφή μάρκετινγκ από μόνη της. Είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο πελάτης σας από κοντά, καθώς παραλαμβάνει την παραγγελία του. Εδώ είναι που μπορείτε να κάνετε τη διαφορά από τον ανταγωνισμό σας χάρη σε μία έξυπνη ιδέα συσκευασίας.

Θυμηθείτε ότι εάν η συσκευασία σας είναι πολύ μεγάλη ή χρησιμοποιεί πολύ περιττό πλαστικό, είναι επιβλαβής για το περιβάλλον και ο πελάτης σας μπορεί να το προσέξει αυτό. Οι επιχειρήσεις που φροντίζουν έμπρακτα για την προστασία περιβάλλοντος προτιμούνται περισσότερο από τους καταναλωτές.

Τέλος η επιλογή της συσκεασίας θα πρέπει να ταιριάζει με τον χαρακτήρα των προϊόντων σας αλλά και με τη φιλοσοφία της επιχείρησή σας.

Μειώστε τα έξοδα αποστολής

Αφού ετοιμάσετε μια παραγγελία, ήρθε επιτέλους η ώρα να την στείλετε στον πελάτη σας. Φυσικά, οι μικρές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να πάνε στο ταχυδρομείο, το οποίο θα φροντίσει για την αποστολή των προϊόντων. Ωστόσο, αυτό σημαίνει ότι θα πληρώσετε το πλήρες τίμημα για την αποστολή αντικειμένων στον πελάτη σας.

Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε το δικό σας συμβόλαιο με μία εταιρεία courier και να λάβετε μικρές εκπτώσεις αποστολής. Αλλά ακόμα και τότε η επιχείρησή σας ηλεκτρονικού εμπορίου μάλλον πληρώνει υπερβολικά για τα logistics.

Για να φτάσετε να έχετε γενναίες εκπτώσεις από τις εταιρείες αποστολών χρειάζεται να έχετε έναν όγκο πωλήσεων και αποστολών.

Εναλλακτικά μπορείτε να εξετάσετε τη λύση των marketplaces που συνδυάζουν προβολή και πώληση των προϊόντων σας αλλά και την αποστολή της παραγγελίας σας στους πελάτες.

Dropshiping

Ένας άλλος τρόπος εξωτερικής ανάθεσης των logistics είναι το dropshipping. Το Dropshipping σημαίνει ότι αναθέτετε σε τρίτους το απόθεμά σας. Δεν χρειάζεται να αγοράσετε και να αποθηκεύσετε εμπορεύματα, επειδή ο προμηθευτής σας θα αναλάβει να στείλει τα προϊόντα στον πελάτη από τη δική του αποθήκη. Οι καταναλωτές πραγματοποιούν μια ηλεκτρονική αγορά στο κατάστημά σας, αλλά μετά από αυτό, ο dropshipper φροντίζει για τη διαδικασία logistics.

Το Dropshipping μπορεί να είναι ενδιαφέρον. Δεν χρειάζεται να διαχειρίζεστε το απόθεμα και επομένως δεν θα καταλήξετε με ένα άδειο ράφι ή με υπερβολικό απόθεμα. Και επειδή δεν χρειάζεται να αποθηκεύετε αντικείμενα μόνοι σας, μπορείτε εύκολα να επεκτείνετε τη γκάμα των προϊόντων σας.

Το Dropshipping μπορεί επίσης να είναι επωφελές για ταχύτερη και φθηνότερη παράδοση, καθώς ένας dropshipper θα έχει υψηλό όγκο αποστολής δεμάτων και περισσότερες διαθέσιμες επιλογές παράδοσης.

Πώς μπορώ να βελτιώσω τα logistics της επιχείρησής μου;

Για να οργανώσετε τα logistics του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, θα χρειαστεί να βρείτε έναν χώρο για να αποθηκεύσετε το απόθεμά σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ράφια αποθήκευσης και λογισμικό διαχείρισης αποθέματος για να παρακολουθείτε όλα τα προϊόντα σας. Βεβαιωθείτε ότι το λογισμικό που θα επιλέξετε μπορεί να συνδεθεί με το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, έτσι ώστε να μην πουλάτε αντικείμενα που δεν είναι διαθέσιμα, αλλά και να γνωρίζετε ακριβώς τον αριθμό των αποθεμάτων σας.

Θα μπορούσατε επίσης να αναθέσετε σε τρίτους την αλυσίδα εφοδιασμού σας.

Για να αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, θα μπορούσατε επίσης να αναθέσετε σε τρίτους την αλυσίδα εφοδιασμού σας. Ένα οργανωμένο κέντρο logistics μπορεί να στείλει μεγάλες ποσότητες παραγγελιών για εσάς, επειδή διαθέτει τα εργαλεία και την τεχνογνωσία για να το κάνει. Με αυτόν τον τρόπο, σας παρέχει γρήγορη παράδοση προίόντων, ενώ η επιχείρησή σας αναπτύσσεται.

Ενημερωθείτε και για την Οργάνωση στη Διαχείριση e-Shop εδώ